neděle 15. ledna 2017

Kaikoura as such



Může to vypadat, že jsem Naštvanýho Turistu poslední dobou dost zanedbával... to skutečně může. K tomu bych měl asi v rámci udržení tváře vzápětí dodat, že to tak jenom vypadá, že je to součástí mý promyšlený příspěvkový strategie nebo tak něco. Ale to by nebyla pravda. Vír událostí tady u protinožců prostě nabral takovejch otáček a tempo života takový rychlosti, že jsem sotva stačil pořádně reagovat (vy, co mě znáte, víte), natož smolit blogísek. Nechci to tady ale nechat potupně zahynout, tak jsem se rozhodl všechno postupně zpětně dopsat. 
 
Navážu tam, kde jsem minule skončil. Takže; Kaikoura.
Konec srpna, po onom velkym roadtripu kolem severního ostrova, mě zastihl bivakujícího v kamarádově wellingtonským obejváku (thanks, Liam). Loučil jsem se s městem, balil svý cajky a byl nadmíru natěšen na budoucí dobrodružství na ostrově jižním. Natěšení dosáhlo takovejch rozměrů, že jsem v noci před odjezdem skoro vůbec nespal a den přesunu byl tak ve znamení spousty kafí a zhoršený schopnosti soustředit se, což se pro dlouhej čas za volantem vždycky hodí. Cestu dolů jsem započal 29. srpna v 6:30 hodin ráno čekáním na nalodění na trajekt. Plavba byla super, klidný moře, výhledy a tak. Náladu jsem celou cestu měl dost euforickou, nejspíš z kombinace nevyspání a nastávající změny. Přece jenom jsem se ve Wellingtonu zasek na sedm (!) měsíců. Trajekt mě vyklopil v Pictonu, což je na severu jižního ostrova. Cesta z Pictonu do Kaikoury trvá něco pod tři hodiny a vede přes Blenheim po východním pobřeží a je vážně dechberoucí - po levý straně pláže a moře a po pravý nejdřív vinice a pak hory. Taky jsem si uvědomil, jak je Jižák oproti Severním liduprázdnej a divokej. Od Blenheimu až do Kaiks je po cestě jen pár farem a usedlostí. První dojmy z K byly posi, maličkej zapadákov, z jedný strany vysokej horskej masiv, z druhý moře.

Angry Tourist vyhrožuje Kaikouře


Po příjezdu jsem se setkal s rodinou Hislopovic, u kterejch jsem měl domluvenou práci. Jsou to neskutečně hodný, pohostinný, upřímný a otevřený lidi. Vlastněj u Kaikoury farmu, kde pěstujou nějakou zeleninu a hlavně pšenici, ze který si sami melou mouku a pečou chleba. V Kaikouře maj pak kavárnu, kde tyhle svoje produkty používaj k vaření a prodávaj. No a právě v tý kavárně jsem měl nastoupit jakožto vrchní a marketing/reklamní člověk v jednom. Po vítačce mi řekli, že to bude ještě pár tejdnů, než se sezóna rozhejbe a budu moct začít pracovat. Žádnej problém. Takže první dva tejdny jsem v rámci úspor životních nákladů woofingoval (pracoval za byt a stravu) u nich na farmě. To byla paráda, jezdil jsem s traktorem („užs to někdy řídil?“ „ne.“ „nevadí, to půjde samo, zkus to.“ A o deset minut pozdějš už jsem sám samotinkej s traktorem odjížděl do širejch polí robotovat), pomáhal se včelama, sázel zeleninu, a když pršelo, tak jsme seděli v kuchyni, kecali a louskali vlašský ořechy. Dva tejdny manuální práce, venku, na farmě žádnej internet… balzám na hlavu po žití ve městě. Po oněch dvou tejdnech se mi povedlo sehnat fajn bydlení v Kaikouře a odstěhoval jsem se. Následovalo dalších čtrnáct dní prázdnin před nástupem do práce. Ty jsem vyplnil soustředěnym relaxem, jízdou na kole po okolí, krátkejma hikama do hor a hraním si s tuleněma, o který v Kaiks doslova zakopáváte na chodníku.

Kaiks


Kaikoura mountain range



Chata na Mt Fyffe



hahahaha

 
Když začla práce, tak trochu přituhlo. Sice se mi ulevilo po finanční stránce, mít příjem je fajn, žejo, ale na stranu druhou jsem v pohostinství nikdy nepracoval, takže začátky byly krušný. Starat se o kavárenskej online a propagaci bylo snadný a prima, ale odpracovaný hodiny na place dost bolely. Od přírody je mi přirozenější dělat věci pomalu (vy, co mě znáte, víte), nemám rád stres a multitasking mě prostě vysírá. A podle mý krátký zkušenosti jsou rychlost, odolnost proti stresu a multitasking celkem základní vlastnosti, pokud chcete mít hospo job a nezbláznit se. Prostě když dva stoly chtěly platit, tři další ještě neviděli menu, jeden si chtěl něco objednat, do toho cinkali z kuchyně, že jídlo pro satanví kterej stůl už je ready a barista na mě hulákal, jestli chtěli (kua kdo?) to latéčko single nebo double shot a se sójovym nebo normálním mlíkem, tak jsem se necejtil zrovna jako ryba ve vodě, ale chtěl jsem se zachovat spíš jako pštros. A takhle hezky osm hodin denně. 

K východ slunce


K dramatická!



Mimoto je Kaikoura plná surfařů, páč je to pro tenhle sport jedno z nejlepších míst na Zélandu. Takže všichni kolegové po práci, před prací a někdy i během práce trávili svůj volnej čas na prkně. Jenže já vodu v kapalnym skupenství fakt nerad, což mě trošku společensky izolovalo. Hory tam byly krásný, ale tak divoký, že tam ani nebyly žádný treky. Na kolo taky nic moc, dva crosscountry traily, kterejch jsem měl brzo plný žuby. Proto jsem několikrát na víkend odjel s bikem do Nelsonu, abych si trochu zajezdil. Akorát to je skoro čtyři hodiny cesty jednim směrem, takže to se v jednom taky nedalo každej víkend. 

Hele vole, želva!


Celkem jsem v Kaiks strávil necelý tři měsíce. Vzpomínat na ně budu rád, byl to relativně klidnej a nekomplikovanej život v malym zapadákově s lehce stresujícím shitjobem.

Stan the Man, král Kaikoury
 
V dalším příspěvku můžete očekávat krátkej popis jednoho vejletu z Kaikoury a taky hrůzný důvod, proč jsem jí nakonec musel opustit.

Žádné komentáře:

Okomentovat